Wij geloven dat onderwijs meer is dan het overdragen van pakketjes kennis. We vinden het belangrijk dat onze kinderen creatief leren denken. En we vinden dat ons onderwijs ervoor moet zorgen dat kinderen helder en gestructureerd leren denken. Wij gebruiken hiervoor in alle groepen de uitgangspunten van Thinking for learning.
Je leerspieren ontwikkelen
Al vanaf groep 1 stimuleren onze leerkrachten de ‘leerspieren’ van het kind. Dit betekent dat we allerlei werkvormen inzetten om kinderen uit te dagen. En daarbij staat spelend en onderzoekend leren centraal.
Kinderen worden uitgedaagd om kritisch en nieuwsgierig te worden en te blijven, eigen ideeën te ontwikkelen, samen te werken, verbanden te leggen en na te denken over het leren zelf: reflecteren, doorzetten en groeien.
We leren kinderen dat ze fouten mogen maken, want: ‘wie geen fouten maakt, maakt meestal niets!’
Wij bevorderen de zelfstandigheid van kinderen door Thinking for Learning. Kinderen leren doorzetten, vragen stellen en het verbinden van geleerde kennis.
Dalton
Op ons dalton-kindcentrum staat het eigenaarschap van je kind centraal. Kinderen werken bij ons zelfstandig en in kleine groepjes. Naast het reguliere rekenen, taal en spelling begeleiden we kinderen bij het inplannen van taken, het organiseren van een passende werkomgeving en het evalueren van eigen werk.
Hoogbegaafdheidsprofiel
Wij hebben op de Mispelbloem een begaafheidsprofiel. Ons team heeft jarenlange ervaring bij het begeleiden van (hoog)begaafde kinderen. Hoogbegaafde kinderen krijgen bij ons ruimte voor een op hun behoefte samengesteld programma.